Info Penting!!! Inilah 5 Balasan Nisbah Bagi Orang-orang Islam Yang Meninggalkan Solat 5 Waktu.. (Sebarkan Peringatan Ini)

=============BALASAN MENINGGALKAN SOLAT 5 WAKTU=============SEKSAAN KETIKA HIDUP DI DUNIA:

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Segala puji bagi Allah, al-Malik Al-Haqq, Al-Mubin, yang memberikan kita iman dan keyakinan. Ya Allah, limpahkan shalawat keatas pemimpin kami Baginda Nabi Muhammad saw,

Penutup para nabi dan rasul, dan begitu pula pada keluarganya yang baik, kepada para sahabat piluhan, dan yang mengikuti mereka dengan penuh ihsan hingga hari kiamat.

Allah kurangkan keberkatan umurnya. Rezekinya dipersempitkan oleh Allah. Tidak ada tempat baginya di sisi agama Islam. Doanya tertolak. Hilang cahaya soleh dari wajahnya. Amal kebajikan yang dilakukannya langsung tidak diberi pahala.

SEKSAAN KETIKA SAKARATUL MAUT:Ia akan menghadapi sakaratul maut dalam keadaan hina. Matinya dalam keadaan menderita kelaparan. Matinya dalam keadaan yang tersangat haus walaupun diberi minum air sebanyak tujuh lautan.

Loading...

SEKSAAN KETIKA DI DALAM KUBUR;Allah akan menyempitkan kuburnya dengan sesempitsempitnya. Kuburnya akan digelapkan. Allah akan menyiksanya dengan pedih sehingga hari Qiamat.

SEKSAAN KETIKA BERADA DI AKHIRAT:Ia akan dibelenggu dan diseret ke padang Mahsyar oleh malaikat. Allah tidak akan memandangnya dengan pandangan belas kasihan. Allah tidak akan mengampuni dosanya dan dia akan disiksa dengan keras di dalam neraka………………………………………..NISBAH DOSA BAGI ORANG-ORANG YANG MENINGGALKAN SEMBAHYANG SETIAP

WAKTU:SUBUH: Ia akan diseksa selama 60 tahun di dalam neraka.ZUHUR: Dosanya seperti membunuh 1000 jiwa orang Islam.ASAR: Dosanya seperti ia meruntuhkan Kaabah.MAGHRIB: Dosanya seperti ia berzina dengan ibunya (jika lelaki) atau berzina dengan bapanya (jika perempuan).ISYAK: Allah tidak redha ia hidup di bumi Allah ini dan digesa agar mencari bumi lain.

Allah berseru kepada mereka, “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal di bumi-Ku dan menggunakan nikmat-nikmat-Ku.”……………………………..Marilah kita sama-sama menjaga solat.Sesungguhnya solat itu adalah tiang agama. Sekian Terima Kasih,Dipersilakan share jika bermanfaat untuk anda semua.