Info Menafaat : Inilah Cara Mengatasi Jika Anak Kamu Selalu Menangis Saat Maghrib, Ternyata Ada Yang Terjadi.

0

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Segala puji bagi Allah, al-Malik Al-Haqq, Al-Mubin, yang memberikan kita iman dan keyakinan. Ya Allah, limpahkan shalawatullah keatas pemimpin kami Baginda Nabi Muhammad SAW,

Penutup para nabi dan rasul, dan begitu pula pada keluarganya yang baik, kepada para sahabat piluhan, dan yang mengikuti mereka dengan penuh ihsan hingga hari kiamat.

Seorang ibu bernama Azzati menceritakan pengalaman mengerikan tentang anaknya yang masih kecil. Azzati mengatakan jika anaknya sering menangis ketika azan maghrib. Ia pun cuba memeriksa keadaan anaknya ke rumah sakit, namun anaknya tidak sakit apa-apa.

Lalu, Azzati membawa anaknya ke pak ustad, pak uztad pun menasihatkan agar tidak membawa anaknya keluar rumah pada saat selepas maghrib atau 30 minit sebelum maghrib, kerana waktu itu adalah waktu jin dan syaitan berkeliaran.

Pak ustaz pun menyarankan kepada Azzati agar menutup semua pintu dan tingkap menjelang magrib dengan menyebut nama Allah SWT. Kerana syaitan dan jin tidak akan dapat membuka pintu atau tingkap yang ditutup dengan nama Allah SWT.

Loading...

Seperti yang dilaporkan oleh Tribunnews.com, Azzati pun juga disarankan agar selalu melaksanakan solat dan mengajar anak-anaknya untuk solat dan membaca Al-Quran.

Lalu, jika keluar rumah jangan lupa berdoa dan mengucapkan salam ketika meninggalkan rumah dan masuk ke dalam rumah. Ini kerana setiap pintu terdapat syaitan yang selalu mengganggu manusia agar saling bermusuhan.

Azzati pun mengaku jika dirinya memang tidak pernah melaksanakan solat dan membaca Al-Quran, sehingga dirinya sangat jauh dari Sang Pencipta.

Nah, semoga kisah daripada wanita asal Malaysia ini boleh memberi inspirasi kepada kamu jika kamu mengalami hal yang sama pada anak.

Sekian Terima Kasih,Dipersilakan share jika bermanfaat untuk anda semua.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More